We hebben een goed eerste half jaar neergezet! Het merk De Echte Bakker blijft zich ontwikkelen. Met hernieuwde kennis hebben we onze marketingaanpak tot een hoger niveau getild.
Dankzij ons doelgroeponderzoek (Motivaction, sept. ’22) weten we onze targetgroep steeds beter te begrijpen én te bereiken. Mede hierdoor zijn we gestart met influencer marketing om de doelgroep te inspireren en te motiveren tot een bezoek aan De Echte Bakker.
Ook zijn we nieuwe samenwerkingen aangegaan. Zo hebben we in juni een grote GildeKorn winactie georganiseerd i.s.m. FarmCamps, luxe logeren bij de boer, DierenPark Amersfoort, Attractiepark Toverland, Avonturenpark Hellendoorn en Dinopark Zwolle. Hierbij maakte de consument kans op leuke vakanties en (gezins)uitjes. Een activatie met veel toegevoegde waarde voor de winkels. Onze on- en offline communicatie heeft geresulteerd in een uplift in traffic to store, een omzetplus op GildeKorn, nieuwe gezichten in de winkels en een sterke online presence!
Het personeel van de lokale Echte Bakkers hebben we eveneens betrokken bij deze actie. D.m.v. een winkelwedstrijd maakten zij, net als de klant, kans op een FarmCamps vakantie (met dank aan Zeelandia (Royal Zeelandia Group)). Zo bouwen we ook intern aan ons merk en vergroten we de betrokkenheid van lokaal personeel bij hun werkgever en ons gezamenlijk collectief.
Inmiddels zit onze merkherkenning op 93% (Motivaction, juni ’23). Wederom een bevestiging dat we niet zomaar een clubje bakkers zijn, maar met 325 winkels een sterke speler binnen het retaillandschap. We blijven bouwen aan ons merk en de (marketing)ondersteuning aan onze leden.