Index Background

Ieder jaar onderzoekt KPMG welke bedrijven in Nederland de beste customer experience bieden. Vol trots mogen wij delen dat De Echte Bakker na de tweede plaats van vorig jaar ook dit jaar weer in de top-3 is geëindigd. Een grootse erkenning waarbij we ons scharen in een mooi rijtje van A-merken. Zo gaan De Keurslager en Bol. ons voor. De ranglijst wordt verder aangevuld door (op alfabetische volgorde) Coolblue, Lush, Nespresso, Pearle Opticiens, Picnic, Rituals en Van der Valk.

Editorial Image

Naar aanleiding van het onderzoek deelt KPMG dat “de Nederlandse consumenten de kwaliteit van de producten van De Echte Bakker roemen”. Om deze positionering te bereiken hanteren wij als Echte Bakkersgilde strenge kwaliteitseisen voordat een lokale ambachtelijke bakker zich Echte Bakker mag noemen. Deze ranking geeft ons een bevestiging dat wij gezien worden als een kwaliteitskeurmerk; niet alleen op productniveau maar ook in de totale winkelbeleving. Zo wordt ons merk geprezen voor de lokale, persoonlijke in-store-ervaringen. Een mooi compliment voor alle Echte Bakkers en hun team die hun beste beentje voor zetten om iedere klant een fijne winkelervaring te bieden. Dit is dan ook de kracht van De Echte Bakker als lokale ondernemer.

KPMG heeft met hun onderzoek de merken beoordeeld aan de hand van zes pijlers: personalisatie, empathie, verwachtingen, tijd en inspanning, oplossing en integriteit. Al met al bewijst deze mooie 3e plek in de ranking dat De Echte Bakkers zich positief onderscheiden door hun persoonlijke contact in de klantervaring.

Echte BakkersgildeEchte BakkersgildeSinds 1967
© 2025 Echte Bakkersgilde